Stå på slalom med mopedhjelm

Jeg har tidligere gitt uttrykk for mine angster og frykter her i livet. De er desverre i overkant mange. I dag har Mickey min lille 4 år gamle skatt fått slalomski. Det liker jeg ikke i det hele tatt. Unger dør jo av å sitte på akebrett? Men mine overbekymringer skal selvsagt ikke gå utover han. Så i morgen begynner hele barnehagegruppa på skiskole og det er selvsagt tipp topp tommel opp!

En av grunnene til at jeg er så redd for slalom er ikke bare farten det går i nedover brattte isdekkede stup, men min første opplevelse på slalomski. Mine foreldre var nemlig kun opptatt av langrenn (og det var jeg sinnsykt god på.) Så godt at jeg kom på aller siste plass i onsdagsrennet på Konnerud hver bidige gang. Uansett: vi drev ikke med fjellturer og toppturer og nedoverski. Så første gangen jeg skulle stå slalom var jeg 12 år og gikk i 6. klasse. Da var det vinteraktivitetsdag og turen gikk til slalombakken i Drammen som heter Aronsløypa. Den er bratt og jævlig.

Husker jeg synes det var veldig corny å gå med slalomstøvler. Det som føltes om mulig enda mer corny var vekten av MOPEDHJELMEN til søsteren min. 10 kg hjelm og så ingenting. Mopedhjelm i slalombakken. Det var ikke mye jeg ble mobbet på barneskolen altså, men denne dagen var jeg den største loseren i mils omegn. Rasende på foreldrene mine fordi de ikke gadd å investere i en slalomhjelm skulle jeg vise alle drittsekkene som var gode på ski med flawless utstyr at jeg var et naturtalent.

Bilde

 

Så jeg gikk av heisen, spant på meg skiene og satte utfor. Det gikk så satans fort at jeg husker den dag i dag panikken og skrekken som satte seg i meg. Var som om noen sugde meg nedover bakkene med vakumsug! Gikk så ufattelig hårdt på trynet etter å ha skreket meg nedover det første henget og slo meg fordervet. Satt resten av dagen i varmestuen og grein og skammet meg. Har ikke stått slalom siden.

Lykke til min elskede lille MIckey! Dette får du dreisen på! Pappa får være den som blir med deg i bakken de neste månedene bare.

 

Suzanne

 

3 thoughts on “Stå på slalom med mopedhjelm

  1. en balansegang det der.. 🙂 man skal både passe på barna sine samtidig som man ikke hemmer dem.. Og så må man sette seg og sine følelser til side samtidig.. blæh

Leave a Reply

