Spre litt frykt

Kan ikke skjønne hvorfor jeg er hypokonder dere…

Im begging for it

Im begging for it

Nå sa jeg til moren min at jeg hadde vondt i ryggen og da hun spurte om hvor, rullet øynene hennes tilbake i skallen da hun hørte at det var mellom det ene skulderbladet. Dette er ikke uvanlig reaksjon hos familien Aabel. Frisk i minnet husker jeg den gangen hun var oppriktig bekymret for om jeg måtte amputere fingeren da jeg hadde litt verk og et stygt sår på langefingeren. LOL

En typisk samtale:

Mamma: La meg vise deg en øvelse du kan gjøre når du har vondt i ryggen

Meg: du veit ikke hvilken del av ryggen jeg har vondt i engang….?

Mamma: er det ikke korsryggen da?

Meg: Uhm, nei det er mellom det ene skulderbladet.

Sjokk, vantro, frykt og øyerull.

We need to intubate

We need to intubate

Meg: Hva faen var det? Var det et “det hadde jeg da jeg fikk hjerteinfarkt-fjes??”

Mamma: ja, jeg liker ikke det.

Meg: JEG ER 32 ÅR!!! Jeg strakk ryggen i går da jeg skulle løfte noe! Jeg vet hva som skjedde. Slapp av. Ikke frik meg ut. JEG ER 32 ÅR!

Mamma: Ja, hva skjedde da? (tror ikke på meg)

Meg: VRÆÆÆÆÆÆL!!!!!

Sucktion!

Sucktion!

6 thoughts on “Spre litt frykt

  1. Ja, la oss håpe det ikke er noe alvorlig!
    Tror alltid det er noe galt selv. I dag har jeg vondt i halsen, og jeg vurderer nå strupekreft. Må tenke på det litt mer mens jeg tar meg en zigg… Kan ikke gå til legen heller vett, for har jo faen meg legeskrekk og.

    God bedring med strekken mellom skulderbladene… Sikkert bare en muskel som har tatt ferie.

  2. Jeg tar av meg hatten for deg, Suzanne! Hørte akkurat på p4, og er SÅÅÅ enig med deg! Jeg tenkte samme tanke. Jeg vil gjerne tro at mennesker er så gode og snille, men jeg har en mistanke om det motsatte!
    Takk for at du er så herlig og rett fra levra!

  3. Dæven steike for en frisk pust du er:))) så deg i debatten om helse, og jeg er en av de som har stor glede av min livstil som inngår feks å være uten sukker, eller dvs jeg spiser jo litt på lørdagene, og i noe mat er det sukker.. det er mitt valg da hode fungere bedre, men gu så godt å se din tale der .. spre på med litt fargeklatt, hehe Du er rå:) og selv om vi er litt forksjellige er det jammelig godt med kontraster! 😉

  4. Hei Suzanne!
    Du rocket Debatten forleden. Du traff en nerve med dine uttalelser! Bra!
    Falt nesten av stolen da du svarte JanThomas-Lookalike: “Ja, jeg hører du kaller det en livsstil”.
    Jeg er i hvert fall en av dem som joiner deg og Hellstrøm på litt andefett….
    //D

Leave a Reply

